روانشناس خوب

روانشناس خوب

روانشناس خوب

روانشناس خوب

  • ۰
  • ۰

حل تعارض1

برای حل تعارض، معمولاً از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها مشاوره و زوج درمانی کوتاه مدت با رویکرد روایت درمانی می‌باشد.

زندگی مشترک همواره با دورنمایی زیبا برای زوجین آغاز می‌شود. امّا به دلیل تفاوت‌هایی بین زن وشوهرها که ناشی از تربیت در دو محیط متفاوت است وهمچنین عدم شناخت کافی،پس از چندی مشکلاتی بروز می‌کند که چنانچه با تدبیرودرایت    باآنها برخورد نشود، می‌تواند بنیان زندگی خانوادگی را به مخاطره بیندازد.

باانتظارات سطح بالایی که افراد از ازدواج دارند ، احتمالاً جای تعجبی نیست اگرخیلی ازافراددریابندکه روابط‌شان این انتظاراترا برآورده نمی‌کند

احتمالاًهمه در این امراتفاق نظردارند که درهنگام تعارض انسان‌ها، برسر یک دوراهی مبنی برانجام یاعدم انجام کاری قرارمی‌گیرند.

چرا که تعارض زمانی به وجود می‌آید که ازیک طرف یکسری مسائل مارا به طرف کاری می‌کشاند ومسائل دیگر، باعث می‌شود از انجام آن کارمنصرف شویم. این حالت تقریباً برای همه‌ی ما به وجود می‌آید.  که ممکن است درشدت ودفع ابهام فرق داشته باشیم.

که این ها را می‌توان نتیجه ویژگی‌هایی ازجمله، میزان قدرت تصمیم‌گیری، رشدفکری، موقعیت سنجی، آستانه‌ی تحمل، اولویت سنجی، تعیین هدف زندگی و… دانست.

به طورکلی زمانی انسان دچارتعارض می‌شود که دو نیرو دردوجهت مخالف، به یک اندازه به انسان فشار می‌آورند.
زوج ریشه ی تغییرات پدیدار شده را در تلاش های خود و نه در تخصص درمان گر می دانند آ»ها اکنون هویت خود را اعتبار بخشی می کنند

 

منبع :حل تعارض

  • ۹۸/۱۱/۲۲
  • مونا منکاوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی